Search This Blog

Followers

Labels (etichete)

. blackbird (2) adevar istoric (2) adoptie (1) alb-negru (7) ambulanta (1) amintiri (2) anca-ieseanca (16) animal rescue (1) arhitectura (8) arta (4) autumn (27) balcon (8) bipezi (5) biserica (4) black and white (9) Black Sea (1) botanical garden (3) Bucovina (1) bw photography (6) calatorie virtuala (1) Caponigro (2) Casa Moruzi (1) cat (9) catel (1) citadina (11) city (19) civilizatie (9) contrejour (6) copaci (10) Copou (6) crazy world (6) Danelin (1) dog (9) Easter (3) Eminescu (1) faintheartedness (1) flori (12) flower (12) fotografie alb negru (6) Golia (1) gradina botanica (14) graffiti (1) green (5) iarna (29) iasi (85) ieseanca (10) instantaneu (5) istorie (5) Italia (1) iute (2) Kojemeako (6) landscape (12) limba romana (7) lumina (3) macro (24) manastire (2) mila (1) Moldova (4) monument istoric (2) motor fest iasi (1) natura (1) NEW YEAR (4) nostalgii (3) orasul (21) Palatul Culturii (4) Parcul Expozitiei IASI (1) pasari (5) Paste (4) peisaj (10) peisaj rural (3) people (7) periferie (3) pet adoption (2) pets (2) pisica (8) plante (3) politica (6) primavara (16) protest (4) rain (4) rainbow (1) Rapa Galbena (1) rasarit (3) Romania (9) Romania azi (88) Romania today (8) Romanica (6) Rosia Montana (2) salvati teii (2) snow (10) soare (7) spatii verzi (4) spring (18) strada (9) strada Toma Cozma 16 B (1) street photo (13) struti (1) summer (7) sunrise (2) sunset (2) tei (2) the Village Museum Bucharest (1) toamna (20) traditii (1) trees (9) Ukraine (2) urban (7) Vama jud. Suceava (2) vara (3) viaggio virtuale (1) Viena (2) vrabii (2) Vrancea (1) weather (2) winter (31) worldchanging (1) zapada (6) zid (1) zona crepusculara (14) zuzu (3)

Translate

11.10.17

fustita rosie, sau despre aptitudini, inclinatii, talente si bunici

Aveam vreo 13, 14 ani, cind mama mi-a cumparat o fusta rosie, de vara, tin minte si ca era din poplin. Nu stiu daca mai exista tesatura asta, dar denumirea era similara cu bumbac 100%. S-a terminat anul scolar si-am plecat in vacanta, la bunici, ca de obicei. Mai primisem cu ceva vreme in urma, nu mai stiu de la cine si o carticica pentru copii, mai marisori cred, care se chema "Anicuta Peticuta  si Naica Peticel". Nu-mi amintesc tot din ea, doar ca Anicuta Peticuta si Naica Peticel, erau 2 personaje de pe coperta, cusute din resturi de material textil, adica din petice. Mi-au placut asa demult,ca m-am apucat sa mi-i cos pe fusta rosie. Am muncit ceva, o sa fac un desen ca sa va arat cam cum imi amintesc ca erau. Ei, si dupa ce mi-am terminat opera, chiar iesise foarte frumos, fusta a disparut. Am cautat-o de-am  ametit, n-a fost chip sa dau de ea. Dupa vreo 2 ani, cind nu-mi  mai venea, normal, am descoperit-o intr-o lada, in care tinea bunica costumele nationale, pe care le cususe ea in scoala normala, cred. De ce scoala normala...abia acum ma intreb...? Banuiesc ca pentru ca se invatau niste norme, reguli, nu ca restul scolilor ar fi fost anormale, dar accentul aici era pus pe niste lucruri importante de stiut in viata, pentru o persoana cu o oarecare educatie. Se invata cum se aseaza o masa festiva,cum se serveste, cum sa te porti in diverse situatii, un bagaj de cunostinte elementare, care azi lipsesc multora. Din nefericire, ma incearca banuiala ca tot acolo fetele erau invatate ca baietii sint niste creaturi care nu le vor decit raul.
Mai trebuie sa va explic si de ce mi-a ascuns bunica fusta. Pentru ca era ROSIE!!! In conceptia bunicii, culoarea rosie era indisolubil legata de femeile usoare, de pacat si de lucruri rusinoase, in general :) Asadar, rosul era interzis cu desavirsire in vestimentatie.
Asta nu inseamna ca nu mi-am iubit bunicii. Am incercat sa-i inteleg si cred ca au fost si ei, la rindul lor, supusi unor prejudecati si restrictii absurde, poate in copilarie, poate si mai tirziu.







No comments: