Search This Blog

Followers

Labels (etichete)

. blackbird (2) adevar istoric (2) adoptie (1) alb-negru (7) ambulanta (1) amintiri (2) anca-ieseanca (16) animal rescue (1) arhitectura (8) arta (3) autumn (23) balcon (7) bipezi (5) biserica (4) black and white (8) Black Sea (1) botanical garden (2) Bucovina (1) bw photography (5) calatorie virtuala (1) Caponigro (2) Casa Moruzi (1) cat (9) catel (1) citadina (11) city (19) civilizatie (9) contrejour (6) copaci (10) Copou (5) crazy world (6) Danelin (1) dog (9) Easter (3) Eminescu (1) faintheartedness (1) flori (10) flower (11) fotografie alb negru (4) Golia (1) gradina botanica (13) graffiti (1) green (5) iarna (29) iasi (81) ieseanca (10) instantaneu (5) istorie (5) Italia (1) iute (2) Kojemeako (6) landscape (12) limba romana (7) lumina (3) macro (24) manastire (2) mila (1) Moldova (4) monument istoric (2) motor fest iasi (1) natura (1) NEW YEAR (4) nostalgii (3) orasul (21) Palatul Culturii (4) Parcul Expozitiei IASI (1) pasari (5) Paste (4) peisaj (10) peisaj rural (3) people (5) periferie (3) pet adoption (2) pets (2) pisica (8) plante (3) politica (6) primavara (16) protest (4) rain (3) rainbow (1) Rapa Galbena (1) rasarit (3) Romania (5) Romania azi (88) Romania today (8) Romanica (6) Rosia Montana (2) salvati teii (2) snow (10) soare (7) spatii verzi (4) spring (18) strada (8) strada Toma Cozma 16 B (1) street photo (11) struti (1) summer (6) sunrise (2) sunset (2) tei (2) the Village Museum Bucharest (1) toamna (18) traditii (1) trees (8) Ukraine (2) urban (7) Vama jud. Suceava (2) vara (2) viaggio virtuale (1) Viena (2) vrabii (2) Vrancea (1) weather (2) winter (31) worldchanging (1) zapada (6) zid (1) zona crepusculara (14) zuzu (3)

Translate

30.5.14

o escapada

La Popricani - judetul Iasi, se serbeaza Ziua comunei si Ziua eroilor, de Inaltare. Am indraznit sa fac o mini-excursie, a fost soare, un pic prea cald si n-am stat mult. Probabil ca partea frumoasa a fost dupa ce am plecat eu, dar asta e! Cica seara au fost si artificii :D
Prima data dupa ce-am coborat din maxi-taxi, am dat de badea Ilie Stavarachi. Bucuros sa stea de vorbba un pic, mi-a povestit despre cum a fost in razboi, la cotul Donului si altele. E nitel suparat pe primar, care le-a promis niste bani veteranilor, dar se pare ca e un nobil, deci nu s-a tinut de cuvant.  Primarul adica...
Am mai mers ceva prin comuna, unii mai salutau, cum era obiceiul la tara, altii nu. A, pai n-am avut nici o pretentie, m-am mirat doar ca mai sunt si care n-au uitat traditia asta. Am ajuns la caminul cultural, care e langa scoala si langa un parculet unde erau de toate, de la mici la jucarii de plastic, moldoveni de alaturi cu produse de patiserie si panificatie, scranciob, tras la tinta, vata de zahar, bere, ma rog, ca la mosi, stiti voi.
Dar erau si copii, in costume nationale, unii veniti din satele comunei, cu flori si coroane pe care sa le duca la monumentul eroilor. 
Am mai facut niste instantanee, mai mult sau mai putin reusite, cred ca mi-am cam iesit din mana, ca n-am mai pozat mai nimic de ceva vreme, in afara de pasarile mele din balcon.
Iaca si micii si ce mai era acolo, adica doamne in rosu, fum si miresme, de la masa calda :)
Unii nu s-au deranjat prea mult, au stat vizavi, la umbra si-au consumat ceva cu 100% malt.
Mai toti copiii aveau flori, probabil tot pentru crucea unde s-a tinut o slujba si care e asimilata cu monumentul eroilor.
Asa ca m-am dus si eu pana acolo, sa vad ce si cum, dar n-am zabovit, ca soarele si-a cam aratat coltii. De altfel, unui baietel i s-a facut rau, probabil copiii au asteptat cam mult pana a inceput slujba de pomenire.
Copii care mi-au amintit cum ne tineau si pe noi ore intregi, pe vremea alorlalti, ca sa defilam un minut, cu coloana sportiva, de 1 Mai, prin fata tribunei cu diverse oficialitati.
Mai era asistenta, de toate varstele, da' astia mai batrani nu-s asa sensibili precum copilasii din zilele noastre.
M-am intors, ca slujba de pomenire mai ascultasem chiar duminica trecuta si am remarcat ca am inceput sa stiu textul pe de rost...
Pe gardul din dreptul parculetului cu distractii de tot felul (ma intreb cum arata mai pe seara), o expozitie de fotografie comemorativa.
Aici l-am intalnit iara pe badea Ilie, cel de la inceput, de data asta in poza, soldat in 1946. Daca mai ajung la Popricani, e posibil sa se intample si una ca asta, trebuie sa-l intreb ce-i cu poza, de ce mai erau in uniforme in '46.
Pe o banca statea singurel, cu o insigna pe care scria "sunt mandru ca sunt roman", mos Gorovei. I-am cerut voie sa-i fac o poza. Apoi da, cred ca el o mai fi mandru, dar...mai bine ma abtin. Facem o relatare la rece a evenimentelor :)
Ce sa mai zic, ia sa vad ce poze mi-au ramas. A, niste copii rumeni si dezinhibati, mai ceva ca cei de la oras!
Dumneaiei, n-am fost pe faza, a mangaiat chipul preotului din poza, probbabil o fi fost vreo ruda. Dar cum eram deja molesita de caldura, n-am mai avut putere sa intreb ce si cum.

Ce se vede in spatele gardului, sunt niste produse artizanale, din piele si lana, curele, pompoane pentru impodobit caii si altele de genul. Pe jos era si asta:
A mai ramas vata de zahar,
un privitor la cele poze de pe gard,
si perechea ce ne punea in piept o bucatica de tricolor, celor care ne-am nimerit acolo. Or fi frati, mi se pare ca seamana, dar nici pe ei nu i-am intrebat nimic, ametita de caldura cum eram!
Cam asta fu escapada.

No comments: