Search This Blog

Followers

Labels (etichete)

. blackbird (2) adevar istoric (2) adoptie (1) alb-negru (7) ambulanta (1) amintiri (2) anca-ieseanca (16) animal rescue (1) arhitectura (8) arta (4) autumn (27) balcon (8) bipezi (5) biserica (4) black and white (9) Black Sea (1) botanical garden (3) Bucovina (1) bw photography (6) calatorie virtuala (1) Caponigro (2) Casa Moruzi (1) cat (9) catel (1) citadina (11) city (19) civilizatie (9) contrejour (6) copaci (10) Copou (6) crazy world (6) Danelin (1) dog (9) Easter (3) Eminescu (1) faintheartedness (1) flori (12) flower (12) fotografie alb negru (6) Golia (1) gradina botanica (14) graffiti (1) green (5) iarna (29) iasi (85) ieseanca (10) instantaneu (5) istorie (5) Italia (1) iute (2) Kojemeako (6) landscape (12) limba romana (7) lumina (3) macro (24) manastire (2) mila (1) Moldova (4) monument istoric (2) motor fest iasi (1) natura (1) NEW YEAR (4) nostalgii (3) orasul (21) Palatul Culturii (4) Parcul Expozitiei IASI (1) pasari (5) Paste (4) peisaj (10) peisaj rural (3) people (7) periferie (3) pet adoption (2) pets (2) pisica (8) plante (3) politica (6) primavara (16) protest (4) rain (4) rainbow (1) Rapa Galbena (1) rasarit (3) Romania (9) Romania azi (88) Romania today (8) Romanica (6) Rosia Montana (2) salvati teii (2) snow (10) soare (7) spatii verzi (4) spring (18) strada (9) strada Toma Cozma 16 B (1) street photo (13) struti (1) summer (7) sunrise (2) sunset (2) tei (2) the Village Museum Bucharest (1) toamna (20) traditii (1) trees (9) Ukraine (2) urban (7) Vama jud. Suceava (2) vara (3) viaggio virtuale (1) Viena (2) vrabii (2) Vrancea (1) weather (2) winter (31) worldchanging (1) zapada (6) zid (1) zona crepusculara (14) zuzu (3)

Translate

14.4.13

iarba verde de acasa

Titlul este al unei emisiuni radio, pe care o ascult de foarte multi ani si care este anterioara filmului cu acelasi nume. Este si un cintec cu acelasi titlu, iar eu ma pierd, incercind sa aflu unde este inceputul.
Vreau sa va povestesc despre emisiune. Este realizata de Gheorhe Velman si are cite un invitat, in fiecare duminica dimineata, la ora 6.00, ora la care putina lume e treaza si mai si asculta radio. Eu ma trezesc de obicei cam la ora asta, dar mi se intimpla si sa mai pierd din emisiuni. Prind insa suficiente ca sa fiu lamurita ca, de ani de zile, ce se spune in emisiunea asta sint adevaruri dureroase despre Romania. Invitatii sint personalitati din cele mai diverse domenii, cu predominanta din domeniile care au legatura cu agricultura. N-am notat numele care s-au perindat la microfon de-a lungul timpului, chiar imi pare rau, dar e vorba de profesori, ingineri, cercetatori si multi altii, oameni care stiu despre ce vorbesc si vorbesc foarte bine. Am dat cautare pe net cu numele emisiunii, nimic. Cu numele realizatorului, nimic. In arhiva Radio Romania actualitati, nimc. Ma gindesc ca o fi de bine, inseamna ca e ceva extrem de serios de n-a ajuns in vastul imperiu al internetului. Sau, poate, ceva subversiv, daca nu se arhiveaza. Nu stiu, dar emisiunea din dimineata asta, chiar m-a pus pe ginduri. Ce-am prins din ea, ca am avut iar o insomnie :(  si m-am trezit putin inainte sa se termine. Invitatul, profesor originar din Romania, la universitea din Newcastle - Anglia, a spus niste lucruri care m-au pus pe ginduri, despre cum e cunoscuta si perceputa tara noastra in exterior, despre situatia reala in diverse domenii, snatate, invatamint, migratia populatiei si altele. Normal, iar mi-a venit in minte treaba cu minciunile din mass media, minciunile pe care le invatam la scoala, minciunile care ni se inoculeaza la orice pas si, la care, pun botul (scuzati expresia mai putin eleganta, dar extrem de plastica), foarte multi, inclusiv eu, de cele mai multe ori. Mai am si retineri, fiind sceptica prin natura mea si cunoscindu-mi poporul binisor, cu inclinarea lui naturala de a minti, de a exagera, de a incerca sa para altceva decit este. Haha, exact acum, la radio se pomeneste despre minciuna manipulatoare din
mass media!!!
Hopa! Am inceput sa spun ce gindesc, greseala vietii mele, gata, ma opresc aici, de fapt nici nu sper sa citeasca cineva ce-am scris, doar simteam nevoia sa ma descarc cumva :)
A, o concluzie, pe care de altfel, o stiam de multa vreme, are oaresce legatura si cu ce am studiat in facultate, dar mi-am reamintit acum. Importanta perspectivei in perceperea cit mai corecta a imaginii, in speta a situatiei tarii.

No comments: