Search This Blog

Followers

Labels (etichete)

. blackbird (2) adevar istoric (2) adoptie (1) alb-negru (7) ambulanta (1) amintiri (2) anca-ieseanca (16) animal rescue (1) arhitectura (8) arta (3) autumn (23) balcon (7) bipezi (5) biserica (4) black and white (8) Black Sea (1) botanical garden (1) Bucovina (1) bw photography (5) calatorie virtuala (1) Caponigro (2) Casa Moruzi (1) cat (9) catel (1) citadina (11) city (19) civilizatie (9) contrejour (6) copaci (10) Copou (5) crazy world (6) Danelin (1) dog (9) Easter (3) Eminescu (1) faintheartedness (1) flori (9) flower (10) fotografie alb negru (4) Golia (1) gradina botanica (13) graffiti (1) green (5) iarna (29) iasi (80) ieseanca (10) instantaneu (5) istorie (5) Italia (1) iute (2) Kojemeako (6) landscape (12) limba romana (7) lumina (3) macro (24) manastire (2) mila (1) Moldova (4) monument istoric (2) motor fest iasi (1) natura (1) NEW YEAR (4) nostalgii (3) orasul (21) Palatul Culturii (4) Parcul Expozitiei IASI (1) pasari (5) Paste (4) peisaj (10) peisaj rural (3) people (4) periferie (3) pet adoption (2) pets (2) pisica (8) plante (2) politica (6) primavara (16) protest (4) rain (2) rainbow (1) Rapa Galbena (1) rasarit (3) Romania (5) Romania azi (88) Romania today (8) Romanica (6) Rosia Montana (2) salvati teii (2) snow (10) soare (7) spatii verzi (4) spring (18) strada (8) strada Toma Cozma 16 B (1) street photo (10) struti (1) summer (6) sunrise (2) sunset (2) tei (2) the Village Museum Bucharest (1) toamna (18) traditii (1) trees (8) Ukraine (2) urban (7) Vama jud. Suceava (2) vara (2) viaggio virtuale (1) Viena (2) vrabii (2) Vrancea (1) weather (2) winter (31) worldchanging (1) zapada (6) zid (1) zona crepusculara (14) zuzu (3)

Translate

13.6.12

ca veni vorba

Am scris textul de mai jos pentru facebook, dar m-am gindit ca trebuie sa-l pun si pe blog. Nu vreau comentarii, vreau doar ca cei care (mai) frecventeaza blogul meu, sa stie cu cine au de-a face :)))

Intrigata, dar nu foarte mult, de un post al cuiva din lista de prieteni de pe facebook, am dat cautare sa vad ce aflu despre subiectul cu pricina. Am dat cautare "maicile de la Agapia vor sa acapareze tot" si, ce credeti, mi-a iesit exact asa cum am formulat eu. O gramada de articole, din ziare, de pe bloguri si mai stiu eu de unde. Stiu de zeci de ani ca maicile de acolo sint hraparete. Putini indraznesc sa foloseasca termeni foarte duri cind e vorba de slujitorii bisericii. Chiar si cind e clar ca moralitatea lor e pe acelasi palier cu a liderilor politici, sau a unora care jefuiesc tara in voie. Credinta intra in conflict cu realitatea, cu concursul direct al slujitorilor bisericii. Subiect foarte vast, n-o sa-l abordez eu, o fac altii, bine documentati, cu rabdare si timp si stiinta ca sa scrie foarte bine si corect despre asta. Ce stiu eu: maicile mai batrine, le exploateaza la maxim pe cele tinere, cu promisiunea ca, dupa ce-o sa moara ele, celelalte o sa le mosteneasca pozitia, casa etc. Asta am auzit acum vreo 25 de ani, din surse directe, de la Agapia. Ma indoiesc ca s-a schimbat ceva, in bine vreau sa spun. Asta e un mic exemplu care, probabil, se incadreaza la "sa nu faci ce fac maicutele, ci ce-ti spun".
Nu am poza pentru postul asta, n-am foast de multa vreme la Agapia, de pe vremea cind Agapia Veche era mai interesanta pentru mine, ca asezare, arhitectura si atmosfera, decit Agapia Noua. Dar tot pun ceva, tangential.
Pun si niste linkuri relativ la subiectul asta, cu acaparatul satului Agapia:
http://stat-in-stat.blogspot.ro/2012/02/maicile-vor-sa-acapareze-un-sat-intreg.html
http://www.ziare.com/social/cas/zeci-de-nemteni-acuza-maicutele-de-la-agapia-ca-vor-sa-le-fure-casele-783023
Mai sint destule, dar n-are sens sa le pun pe toate.

No comments: