Search This Blog

Followers

Labels (etichete)

. blackbird (2) adevar istoric (2) adoptie (1) alb-negru (7) ambulanta (1) amintiri (2) anca-ieseanca (16) animal rescue (1) arhitectura (8) arta (4) autumn (27) balcon (8) bipezi (5) biserica (4) black and white (9) Black Sea (1) botanical garden (3) Bucovina (1) bw photography (6) calatorie virtuala (1) Caponigro (2) Casa Moruzi (1) cat (9) catel (1) citadina (11) city (19) civilizatie (9) contrejour (6) copaci (10) Copou (6) crazy world (6) Danelin (1) dog (9) Easter (3) Eminescu (1) faintheartedness (1) flori (12) flower (12) fotografie alb negru (6) Golia (1) gradina botanica (14) graffiti (1) green (5) iarna (29) iasi (85) ieseanca (10) instantaneu (5) istorie (5) Italia (1) iute (2) Kojemeako (6) landscape (12) limba romana (7) lumina (3) macro (24) manastire (2) mila (1) Moldova (4) monument istoric (2) motor fest iasi (1) natura (1) NEW YEAR (4) nostalgii (3) orasul (21) Palatul Culturii (4) Parcul Expozitiei IASI (1) pasari (5) Paste (4) peisaj (10) peisaj rural (3) people (7) periferie (3) pet adoption (2) pets (2) pisica (8) plante (3) politica (6) primavara (16) protest (4) rain (4) rainbow (1) Rapa Galbena (1) rasarit (3) Romania (9) Romania azi (88) Romania today (8) Romanica (6) Rosia Montana (2) salvati teii (2) snow (10) soare (7) spatii verzi (4) spring (18) strada (9) strada Toma Cozma 16 B (1) street photo (13) struti (1) summer (7) sunrise (2) sunset (2) tei (2) the Village Museum Bucharest (1) toamna (20) traditii (1) trees (9) Ukraine (2) urban (7) Vama jud. Suceava (2) vara (3) viaggio virtuale (1) Viena (2) vrabii (2) Vrancea (1) weather (2) winter (31) worldchanging (1) zapada (6) zid (1) zona crepusculara (14) zuzu (3)

Translate

1.5.10

1 mai muncitoresc

Mi-am amintit, brusc si instantaneu, ca de 1 mai muncitoresc se defila!!! Oamenii muncii, elevii, studentii, intelectualii si pseudointelectualii trebuiau musai sa treaca prin fata tribunei oficiale. Pregatirile incepeau cred cu vreo 2 luni inainte, nu-mi amintesc detalii. Eu eram la coloana sportiva. Echipamentul era alcatuit din una bucata bluzita tip maieu, adica fara maneci si una bucata fustita mini-mini, aproape un tutu, doar ca piesele astea erau facute din panza. Le spalam, le apretam bine sile calcam de aratam minunat in ele. Admiratia trecatorilor era asigurata de scurtimea fustitei si aveam parte de comentarii care de care mai spirituale. Cam ce temparaturi erau la ora 6 diminineata cand trebuia sa ne adunam si sa asteptam pana pe la ora 9 sau chiar 10 cand treceam pret de cateva secunde prin fata tribunii, nu va mai povestesc. Culoarea roz violacee a tegumentelor componentilor coloanei, mergea de minune cu albul costumasului. De pullover nu se punea problema, ca nu avea cine sa-l pazeasca pe perioada defilatului. Am indraznit odata sa-l iau pe mine, pentru ca erau cateva grade cand am plecat de acasa. A trebuit sa-l scot, a zis o profa ca le pazeste, ca mai erau si altii echipati la cat de frig a fost atunci, si-am ramas fara el.
Sa revenim la defilare. Imi amintesc cu drag acele clipe inaltatoare. Adultii defilau cu flori, naturale sau de plastic, pe care le falfaiau deasupra capetelor, in timp ce discutau intre ei despre diverse chestii. Cred ca am poze, dau n-am scaner, ar merita sa va distrez cu ceva material. Partea cu adevarat minunata era dupa aia. Se mergea la iarba verde. Nu la gratar, eu deja fac alergie cand aud cuvantul gratar. Se mergea la o bere, la sticla de sticla, care trebuia si returnata ca dadeau 1 leu garantie pentru ea, la un mic si cam atat. Dar era frumos. Oamenii parca erau altfel, se bucurau cu adevarat de iesirile astea. Iarba era chiar verde si nu era acoperita de peturi, pungi, hartii. Daaaaaaaaaaaaaaa, sunt o nostalgica, m-ati prins!
Eh...ce vremuri...
Sa va pun ceva muzica tematica si poze cu noul look al biroului meu, ca daca n-am de la defilare, ce sa fac.

No comments: