Search This Blog

Followers

Labels (etichete)

. blackbird (2) adevar istoric (2) adoptie (1) alb-negru (7) ambulanta (1) amintiri (2) anca-ieseanca (16) animal rescue (1) arhitectura (8) arta (3) autumn (23) balcon (7) bipezi (5) biserica (4) black and white (8) Black Sea (1) botanical garden (2) Bucovina (1) bw photography (5) calatorie virtuala (1) Caponigro (2) Casa Moruzi (1) cat (9) catel (1) citadina (11) city (19) civilizatie (9) contrejour (6) copaci (10) Copou (5) crazy world (6) Danelin (1) dog (9) Easter (3) Eminescu (1) faintheartedness (1) flori (10) flower (11) fotografie alb negru (4) Golia (1) gradina botanica (13) graffiti (1) green (5) iarna (29) iasi (81) ieseanca (10) instantaneu (5) istorie (5) Italia (1) iute (2) Kojemeako (6) landscape (12) limba romana (7) lumina (3) macro (24) manastire (2) mila (1) Moldova (4) monument istoric (2) motor fest iasi (1) natura (1) NEW YEAR (4) nostalgii (3) orasul (21) Palatul Culturii (4) Parcul Expozitiei IASI (1) pasari (5) Paste (4) peisaj (10) peisaj rural (3) people (5) periferie (3) pet adoption (2) pets (2) pisica (8) plante (3) politica (6) primavara (16) protest (4) rain (3) rainbow (1) Rapa Galbena (1) rasarit (3) Romania (5) Romania azi (88) Romania today (8) Romanica (6) Rosia Montana (2) salvati teii (2) snow (10) soare (7) spatii verzi (4) spring (18) strada (8) strada Toma Cozma 16 B (1) street photo (11) struti (1) summer (6) sunrise (2) sunset (2) tei (2) the Village Museum Bucharest (1) toamna (18) traditii (1) trees (8) Ukraine (2) urban (7) Vama jud. Suceava (2) vara (2) viaggio virtuale (1) Viena (2) vrabii (2) Vrancea (1) weather (2) winter (31) worldchanging (1) zapada (6) zid (1) zona crepusculara (14) zuzu (3)

Translate

27.3.10

diminetile mele

Sunt frumoase diminetile mele, nu-i asa? Ma trezesc devreme, in virtutea multilor ani cand incepeam serviciul la ora 7.00, ceea ce a format un reflex mai greu de sters. Cand prind rasarituri ca cel din poza, nu-mi pare rau ca n-am dormit mai mult, pentru citeva minute ma bucur de culorile frumoase de pe cer si de formele norilor. Al doilea lucru pe care-l fac dupa ce ma uit pe geam, e sa dau drumul la radio. Sunt fidela radioului de multa vreme si din mai multe motive. In copilarie a contribuit mult la cultura mea generala: la radio am auzit muzica buna, il auzeam pe Iosif Sava cu lectiile lui de duminca parca, pe Florian Pitis care era si el un tinerel pe atunci, ascultam "teatru la microfon", cantam romante impreuna cu bunica, ascultam povestea de la "noapte buna copii", invatam cantecele de muzica usoara la moda, participam si eu, din off, la concursurile "cine stie castiga" si cate si mai cate. Mai tarziu, imi tinea de urat in orice situatie, gaseam muzica interzisa de perioada comunista cautand cu grija posturile straine, ascultam chiar si Europa Libera, cu precautiile de rigoare, evident. Radioul iti permite sa afli o gramada de lucruri fara sa te tina priponit in fotoliu, ceea ce mi se pare un avantaj nemaipomenit. Una ca poti sa mai faci si altceva in timp ce asculti (de exemplu sarmale) si nici nu devii sedentar, unul din pericolele majore ale zilelor noastre. Nu mai spun ca scapi si de celebrele mesaje subliminale de la TV:-)
Frumusetea diminetilor e umbrita uneori de ceea ce aud la radio. De exemplu, azi se vorbeste despre ce se intampla prin zona Bucovinei, in materie de turism, agricultura si in genereal, despre tot ce ar trebui sa functioneze bine in folosul oamenilor si al tarii. Printre altele, aflu cu stupoare ca regia de apa locala, a cerut unor cetateni sa-si puna apometre la fantana. In context, se mai pomenste ca primarul din Olanesti a cedat dreptul de folosinta a unor izvoare minerale, pentru 25 de ani, unei familii din zona. Nu mai pun semnele alea de exclamare obisnuite dupa astfel de fraze. Mi se pare absolut superfluu sa arat cat ma uimeste ceea ce aud. Va povestesc despre diminetile mele impreuna cu emisiunile de la radio. Daca o sa am chef, poate o sa va mai povestesc si altele, cu alta ocazie.

3 comments:

S-Hell said...

no,de-aceea ,eu doar admir rasarituri ca ale tale, pe fereastra, fara radio..avem dimineti asemenatoare..

Anca ieseanca said...

in ceea ce priveste admiratul rasaritului.

S-Hell said...

;)e de ajuns