Search This Blog

Followers

Labels (etichete)

. blackbird (2) adevar istoric (2) adoptie (1) alb-negru (7) ambulanta (1) amintiri (2) anca-ieseanca (16) animal rescue (1) arhitectura (8) arta (3) autumn (23) balcon (7) bipezi (5) biserica (4) black and white (8) Black Sea (1) botanical garden (2) Bucovina (1) bw photography (5) calatorie virtuala (1) Caponigro (2) Casa Moruzi (1) cat (9) catel (1) citadina (11) city (19) civilizatie (9) contrejour (6) copaci (10) Copou (5) crazy world (6) Danelin (1) dog (9) Easter (3) Eminescu (1) faintheartedness (1) flori (10) flower (11) fotografie alb negru (4) Golia (1) gradina botanica (13) graffiti (1) green (5) iarna (29) iasi (81) ieseanca (10) instantaneu (5) istorie (5) Italia (1) iute (2) Kojemeako (6) landscape (12) limba romana (7) lumina (3) macro (24) manastire (2) mila (1) Moldova (4) monument istoric (2) motor fest iasi (1) natura (1) NEW YEAR (4) nostalgii (3) orasul (21) Palatul Culturii (4) Parcul Expozitiei IASI (1) pasari (5) Paste (4) peisaj (10) peisaj rural (3) people (5) periferie (3) pet adoption (2) pets (2) pisica (8) plante (3) politica (6) primavara (16) protest (4) rain (3) rainbow (1) Rapa Galbena (1) rasarit (3) Romania (5) Romania azi (88) Romania today (8) Romanica (6) Rosia Montana (2) salvati teii (2) snow (10) soare (7) spatii verzi (4) spring (18) strada (8) strada Toma Cozma 16 B (1) street photo (11) struti (1) summer (6) sunrise (2) sunset (2) tei (2) the Village Museum Bucharest (1) toamna (18) traditii (1) trees (8) Ukraine (2) urban (7) Vama jud. Suceava (2) vara (2) viaggio virtuale (1) Viena (2) vrabii (2) Vrancea (1) weather (2) winter (31) worldchanging (1) zapada (6) zid (1) zona crepusculara (14) zuzu (3)

Translate

4.1.10

ganduri despre noul an, urari si uratori




Asta cu un an mai bun e draguta, dar rupta de realitate. Sau realitati. N-am chef sa detaliez acum, nu vreau sa am dureri de cap si greturi disdedimineata. Deocamdata imi exprim nedumerirea amestecata cu un sentiment neplacut, ambele apropo de sintagma "semne bune anul are", ca n-am avut uratori. Pe strada au trecut cativa, la noi in blucusor, nici unul. E drept, nu stiu cum si de ce, exact in noaptea dintre ani, automatul pentru lumina s-a defectat. Ceea ce nu s-a mai intamplat pana acum. Ma bate gandul ca unul, sper ca doar unul, sper sa nu aflu care dintre vecinii mei, nu agreaza traditiile. Poate voia sa doarma. Sa doarma tot anul din partea mea, de atat sa aiba parte, de somn. Ma gandesc serios ca la anul, daca o sa am curaj si tot ce mai trebuie pentru asa o intreprindere, Anul Nou sa ma prinda undeva intr-un catun uitat de lume, dar unde traditia e la ea acasa. Am crescut cu aceste obiceiuri si ma simt furata, frustrata, neurata. Situatia s-a ameliorat cu vreo 0, 001% pe 1 ianuarie, cand a venit un, 1, UNUL semanator. Care m-a sorcovit cu un text absolut abracadabrant, din care-mi amintesc doar "tare ca para". Sper ca se referea la para focului, ca altfel am cam incurcat-o! Acum sa ma autoconsolez cu o pozuta cu un urator ceva, din anii din urma. Urari n-am curaj sa mai fac nimanui, stirile de azi dimineata, de la radio, au functionat perfect, adica m-au blocat.

3 comments:

Lavana said...

La mine,au inceput colindatorii,cam cu o saptamana inainte;niste studenti la teologie ne-au colindat pe 3 voci,o minune,apoi,in ajun,au fost destui,la fel cu Plugusorul...
Cu semantul n-a fost nimeni;cred ca se cam pierde,la oras...
Hai,ca nu mai e mult si,anul asta,or veni si la tine citiva *_*...

Dana said...

:))

Anca ieseanca said...

A,aia de la teologie. Da, dar colinda autentica nu e pe voci, astia umbla si ei dupa bani, conform datinii strabune :-)
Cum ziceam, la anul nu-i mai astept pe urbani, sper sa ma deplasez eu la traditii.